Steun ons en help Nederland vooruit

Investeer in de digitale dienstverlening

Investeer in de digitale dienstverlening richting inwoners

Digitale ontwikkelingen gaan snel. Dit heeft effect op de interactie met onze inwoners. Het doel van de digitale dienstverlening is dat het inwoners makkelijk wordt gemaakt en dat in minder tijd online vragen beantwoord worden. Op dit moment moeten de inwoners werken met een niet adequate en up-to-date website. Men is daardoor alsnog genoodzaakt contact op te nemen met de servicebalie. Dit kan beter door een duidelijke website met alle relevante informatie op een logische en makkelijk bereikbare plek.

Digitale dienstverlening kan niet los worden gezien van digitale veiligheid. Gegevens van inwoners moeten veilig worden bewaard, toegang tot deze gegevens moet steeds beperkt zijn tot noodzakelijke gegevens. Inwoners wordt slechts om gegevens gevraagd die werkelijk nodig zijn voor het doel. Voortdurend wordt gelet op gevaren van datalekken en digitale inbraakpogingen. Deze dienen waar en wanneer mogelijk te worden voorkomen.

Laatst gewijzigd op 25 januari 2022