Horeca

Oldenzaal beschikt over een breed aantal eetgelegenheden en cafés. Deze gelegenheden kennen veel initiatiefrijke, hardwerkende horecaondernemers, dat blijkt wel uit de vele evenementen die Oldenzaal rijk is. Daarnaast beschikt Oldenzaal over een groot aantal jongeren die graag hun weekend vieren ‘in de stad’. Toch zijn er te vaak geluiden dat jongeren hun vertier liever zoeken in grote disco’s buiten de stad, of naar grote steden in de regio gaan. Tussen de horecaondernemers en jongeren ligt een grote kans om de mogelijkheden in het uitgaanscentrum te vergroten en verbreden. Dat vergt echter wel een gemeentebestuur dat zich deze kans realiseert en bereid is om middelen in te zetten om deze kans aan te grijpen. D66 wil een gemeentebestuur dat zich actief inzet voor en meedenkt aan het verbreden van het horeca-aanbod voor jongeren. Dit kan ook betekenen dat we bestaande regels gaan versoepelen. Zo staat D66 niet afwijzend tegenover een verdere verruiming van de sluitingstijden. Hierbij moet er wel voor worden gezorgd dat dit niet leidt tot overlast.