Buitengebied

Oldenzaal heeft binnen de gemeentegrenzen weinig buitengebied. Voor de natuur, maar zeker ook voor de bewoners, is het belangrijk dat er een aantrekkelijk groen buitengebied aanwezig is. D66 wil dat Oldenzaal samen met de omliggende gemeenten, terreineigenaren en natuurorganisaties en vooral met de bewoners van de aanliggende wijken op zoek gaat naar mogelijkheden om de groene kwaliteit van het gebied te verbeteren. Door een aantrekkelijke groene omgeving te realiseren, dragen we bovendien positief bij aan recreatie en toerisme en daarmee aan leefbaarheid en economie.

D66 wil de toegankelijkheid van de groene omgeving verbeteren door de kwaliteit en aantrekkelijkheid van het bestaande netwerk aan wandel- en fietspaden te behouden en eventueel uit te breiden. Naast een netwerk van grote doorgaande routes moet er ook aandacht zijn voor kleine ‘ommetjes vanuit de wijk’. Dergelijke routes kunnen aantrekkelijker worden gemaakt door informatie over de natuur en de geschiedenis van het gebied te geven. Dit kan met behulp van informatiepanelen. Daarnaast valt te denken aan een speciale app voor mobiele apparaten.