woensdag 19 september 2012

Opinie: De hypocrisie van de Enschedese PvdA

Dat is toch even lelijk door de mand vallen voor de Enschedese PvdA. Hoewel ze als eerste terecht wezen op de skybox die Consent samen met andere maatschappelijke partners huurt, blijkt de Enschedese PvdA wel heel erg veel boter op het hoofd te hebben.

Gemeenschapsgeld

Hierboven de verontwaardigde tweets van PvdA Enschede fractievoorzitter Laurens van Lier. Een terechte verontwaardiging zou je zo op het eerste gezicht denken. Zo ga je immers niet met gemeenschapsgeld om. Het is niet voor niets dat D66 Oldenzaal ook vragen aan het Oldenzaalse college heeft gesteld. De Enschedese PvdA had alleen even iets beter na moeten denken voor ze zo hard van de daken zouden schreeuwen.

De PvdA is in Enschede de partij die het eigenlijk al jaren voor het zeggen heeft. Ze zitten bijna altijd in de coalitie en hebben een grote stempel op het beleid. Kijkende naar de uitspraken van Van Lier zou je dan verwachten dat ze in Enschede voorzichtig met gemeenschapsgeld om weten te gaan. Wat blijkt echter? De gemeente Enschede heeft zelf een skybox! Heel eenvoudig te achterhalen, de lijst met skyboxhouders staat gewoon op de website van FC Twente.

Met andere woorden, van de PvdA mogen maatschappelijke instellingen geen skybox hebben, maar als de Enschedese politiek zich graag wil laten fêteren op kosten van de belastingbetaler, dan is dat geen enkel probleem. Ik ben benieuwd of Jeroen Dijsselbloem hier ook zo snel kamervragen over gaat stellen.

Zondag speelt FC Twente weer thuis. Veel plezier met je biertje en de bitterbal in de skybox beste PvdA Enschede!

Yuri Ankoné

Fractievoorzitter D66 Oldenzaal