donderdag 20 juli 2017

Mari Ailo-Zaia lijsttrekker D66 Oldenzaal in 2018

D66 Oldenzaal Lijsttrekker 2018 - Mari Ailo-Zaia

De lijsttrekkers van D66 voor Losser, Dinkelland en Oldenzaal voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 zijn bekend. Via een internetstemming onder de leden werden in Losser en Dinkelland de huidige fractievoorzitters Jaimi van Essen en Fons Maathuis opnieuw tot lijsttrekker gekozen. In Oldenzaal heeft Mari Ailo-Zaia bijna 76% van de stemmen gekregen ten opzichte van medekandidaat Sasha Boers.

Mari Ailo-Zaia: “Wat een bijzondere eer om te zijn gekozen met zo’n grote meerderheid. Ik begreep dat meer dan 80% van de Oldenzaalse leden een stem heeft uitgebracht in deze verkiezing. Om dan zó als winnaar uit de bus te komen geeft echt een heel goed gevoel. Het voelt ook als een grote verantwoordelijkheid en er moet de komende tijd nog veel gebeuren. We gaan bouwen aan een mooi team, een goed verkiezingsprogramma en een knallende campagne voor volgend jaar. Ik heb er heel veel zin in.”

Ook afdelingsvoorzitter Ben Gerrits is tevreden: “We hebben in Oldenzaal een moeilijk jaar achter de rug, maar hiermee laten we toch ook zien dat we als partij tegen een stootje kunnen en dat we over veerkracht beschikken. Oldenzaal is nog steeds onze grootste basis in Noordoost-Twente en we willen er vol voor gaan tijdens de komende verkiezingen. Daarnaast is ook in Dinkelland ons ledenaantal flink gegroeid en in Losser doen we het prima als coalitiepartij. Wij kijken met vertrouwen uit naar volgend jaar.”

De overige plaatsen van de kandidatenlijsten worden in het najaar verder ingevuld. Net als bij de lijsttrekkersverkiezingen hebben de D66-leden daar ook zelf het laatste woord over. Ondertussen wordt er geschreven aan de verkiezingsprogramma’s.