zaterdag 19 april 2008

Landelijk congres

Vandaag was het landelijke D66 congres in Rotterdam. De afdeling Oldenzaal was vandaag hofleverancier van moties, met maar liefst 6 stuks. Uiteindelijk zijn er 5 moties in stemming geweest, omdat de motie over de fiscale bijtelling van 2e hands lease auto’s terug is getrokken, daar deze als te technisch gezien werd. Wel gaat deze motie via het informele circuit naar de Kamerfractie.

De moties over een CO2 neutrale overheid, en meer overheidsaandacht voor spambestrijding zijn na een boeiende discussie in de zaal, met vrijwel algemene stemmen aangenomen. De moties stelselvermindering in plaats van stelselverandering en Eigenlijk bent u een Europeaan werden zelfs zonder enige discussie aangenomen.

De motie over het gebruik van open source software in de partij ging iets stroever, maar werd uiteindelijk wel aangenomen. Dit kwam mede doordat het landelijk bestuur er zijn steun aangaf, na overleg tussen LB en de indiener Stephan Wijering op de dag voor het congres.